در دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی انجام می شود:

پیوند میان جامعه پزشکی و زیست شناسان کشور 

مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران، زمستان امسال میزبان دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی است. این کنگره از 30آذر تا 3 دی ماه، به مدت چهار روز در سالن میلاد برگزار می شود.

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره زیست پزشکی، (icb2018) دومین کنگره پرمخاطب این حوزه است که با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی تهران، آزاد اسلامی و پژوهشگاه رویان با نگرش جذب دانشمندان برجسته جهان، محققان برتر علوم پایه و بالینی، جراحان و بیولوژیست ها از طیف گسترده ای از رشته های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و زیست شناسی برپا می شود.

 دکتر محمد باقر لاریجانی (رئیس شورای ریاست گذاری دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی کشور)، محمدرضا زرین دست (دبیر علمی کنگره) و دبیر اجرایی این کنگره دکتر مجید مسگرطهرانی است.                    

10محور اصلی برای دومین دوره این کنگره بین المللی در موضوعات پزشکی شخصی، زنان و بهداشت باروری'، 'ژنتیک پزشکی' ، 'زیبایی، 'تغذیه و سلامت'، 'نانو زیست فناوری پزشکی'، 'میکروب شناسی و بیماری های عفونی'، 'سلول های بنیادی و کاربردهای پزشکی'، 'سرطان، و 'متابولیسم و بیماری های متابولیکی' درنظر گرفته شده است.

به گفته دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی کشور، این کنگره شامل پانل هایی با موضوعات تکمیلی و همپوشانی کننده و پل ارتباطی علوم پایه به سمت درمان است: «در پانل پزشکی شخصی به مباحث تاثیر ژن درانواع سرطان پرداخته می شود که ارتباط متقابل با پانل ژنتیک پزشکی دارد; از طرفی پانل زنان و بهداشت با پانل تغذیه و سلامت مرتبط می شود. همچنین در پانل متابولیسم و بیماری های  متابولیکی به بررسی عوامل بیولوژیکی خطرناک برای انسان که ارتباط تنگاتک با مباحث میکروبیولوژی دارد، پرداخته می شود.»

مسگرطهرانی افزود: «همچنین با حضور استادان و محققان مطرح علوم پزشکی و زیست شناسی، این کنگره دارای 20 امتیاز بازآموزی در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. زیست شناسانی که در این کنگره شرکت می کنند گواهینامه بین المللی مورد تأیید مرکز استاندارد 29990سوئیس را دریافت خواهند کرد.»

دبیراجرایی دومین کنگره زیست پزشکی درباره کارگاه های جانبی گفت: «حدود 20 کارگاه جانبی در مساحت 3000 مترمربع برگزاری این کنگره توسط شرکت های دانش بنیان تجهیزات پزشکی، دارویی و آرایشی برگزار می شود. شرکت کنندگان این کارگاه ها گواهینامه عالی تکنیک آموزی تخصصی دریافت خواهند کرد.»
وی افزود: «قبل از برگزاری کنگره بین المللی زیست پزشکی، حدود45 کارگاه تخصصی آنلاین به صورت فصلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیرخانه کنگره بین المللی زیست پزشکی برگزار می شود که می توان به کارگاه(NGS) توالی یابی ژنی، (DGGE) انگشت نگاری جنینی، اصول کاربری دستگاه الایزا و... برای اولین بار در ایران اشاره کرد که به شرکت کنندگان مدرک بین المللی داده می شود.»

مسگر طهرانی با اشاره به 4 دوره تکوینی آموزش محور، پژوهش محور،کارآفرين و در نهایت صنعتی دانشگاههای مدرن، گفت: «در این کنگره فن بازار فناوری های پزشکی برگزار می شود که متخصصان نسل 3 و 4 دانشگاهی با همکاری و پیوند یکدیگر، کسب و کارهای نوین این عرصه را رقم بزنند.»

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری در تکمیل صحبت های مسگرطهرانی گفت: «این موضوع،  زیرساخت و سقفی دارد. حداقل ترین کار، مهیا شدن یک بستر فیزیکی برای ارتباط هرچه بیشتر شرکت های خرد و کلان است، از طرفی خارج از فضای تجاری این شرکت ها، باید تیم های تحقیقاتی جستجوگر منشأ فناوری های مشتری محور، شناسایی شوند.

مصطفی قانعی تصریح کرد: «نگاه ویژه ما در نهایت باید این باشد که برای فارغ التحصیلان توانا، کارآفرینی ایجاد شود. این فارغ التحصیلان باید به گونه ای باشند که در بازار سلامت، متقاضی ارتقاء محصولات شرکت ها هستند و ایده های نوآورانه آنها نه تنها باعث رونق اقتصاد کشور، بلکه آسایش مردم جامعه شود.

 طهرانی برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اکفا و جشنواره ملی داروسازی را از برنامه های مهم همزمان با دومین کنگره زیست پزشکی معرفی کرد. علاقه مندان برای ارسال مقالات خود تا 10آبان 1397 فرصت دارند به نشانی سایت  www.icbcongress.com/2018/ مراجعه و یا با تلفن 26309741-021تماس بگیرند.