کارگاه تخصصی آنلاین الایزا (ELISA)

رعایت نکات ظریف، ایجاد نتایج دقیق

"الایزا یکی از روش‏های سنجش ایمنی است که معمولاً برای ردیابی حضور و تعیین مقدار موادی از قبیل پپتید، پروتئین، آنتی بادی، هورمون و آنتی­ژن‏ها استفاده می­ شود.

به گزارش دبیرخانه دائمی دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی، مدرس کارگاه تخصصی آنلاین الایزا (ELISA)  درباره این کارگاه گفت: «الایزا روشی استاندارد در پروتکل‏های تعیین کیفیت غذا و دارو محسوب می‏ شود، امروزه شرکت‏های معتبری در جهان، کیت‏های آماده و با حساسیت بالای  الایزا را برای بسیاری از آنتی‌ژن یا آنتی‌بادیهای معمول مورد شناسایی با این روش، تولید و عرضه می‏کنند.»

وی درباره اصول کاربری تکنیک الایزا گفت: «یکی از موارد مهم در تکنیک الایزا، دقت عمل کاربر است. به گونه ای که رعایت نکات کوچک اما با اهمیت در انجام این روش لازمة دستیابی به نتایج کاملاً صحیح و مستند است. بنابراین هر تکنسین، دانشجو یا پژوهشگر باید به این نکته توجه کند که علاوه بر دانش و آگاهی از اساس الایزا، مهارت و دقت در انجام آن با حداقل خطای کاربری بسیار حائز اهمیت است.»

وی افزود: «امروزه واردات دستگاه های تمام اتوماتیک الایزا در بسیاری از آزمایشگاه‏ های تشخیص طبی، نه تنها موجب کاهش خطای کاربر، بلکه افزایش دقت وسرعت انجام کار می‏ شوند.» 

به گفته‏ی مدرس کارگاه آنلاین الایزا، حساسیت بالای این روش موجب کاربرد فراوان آن در عرصههای گوناگونی مانند :"تست‏های تشخیص طبی، سم­شناسی، سنجش پروتئین صنعتی نوترکیب و پژوهش" شده است.                    

بدینوسیله به اطلاع می‏ رساند برای اولین بار کارگاه تخصصی آموزش آنلاین الایزا در سطح بین المللی به زبان فارسی برگزار میشود. مجری کارگاه تخصصی  الایزا با استفاده از جدیدترین متد آموزش الکترونیکی، دبیرخانه دائمی دومین کنگره بین المللی زیست پزشکی و برگزارکننده آن دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

شرکت کنندگان در این کارگاه علاوه بر آشنایی با اساس الایزا و انواع روش­ های آن با چگونگی انجام مراحل عملی الایزا، نکات و مشکلات پیش رو آشنا می­ شوند. همچنین به اصول عملکردی مقدماتی دستگاه تمام اتوماتیک الایزا پرداخته شده است.

گفتنی است ;برای شرکت کنندگانی که آزمون آنلاین کارگاه تخصصی الایزا (ELISA) را با موفقیت گذرانده­ اند، گواهینامه عالی بین المللی مورد تأیید سوئیس از طرف دبیرخانه دائمی و گواهی تکنیک آموزی تخصصی، صادر می شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخ‏ های برگزاری کارگاه به سایت icb2018.com/workshop و کانال @icb2018 مراجعه فرمایند.