نشست ویژه خبری با رسانه ملی و اصحاب رسانه

مجید مسگرطهرانی، دبیر اجرایی کنگره بین المللی، در ابتدای این نشست خبری گفت: تنها پس از گذشت 2 ماه از آغاز ثبت نام، حدود 2000 نفر در کنگره بین المللی زیست پزشکی ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم ارتباط میان 2 رشته پزشکی و بیولوژی را با معرفی جدیدترین مقالات ارائه شده طی یک سال گذشته بیشتر کنیم.

دبیر اجرایی زیست پزشکی افزود: بیشترین ثبت نام کنندگان در کنگره تاکنون متخصصین و کمتر از 40 درصد آن مربوط به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های زیستی یا پیراپزشکی بوده است.

مسگر طهرانی تاکید کرد: کنگره زیست پزشکی سه سال در ایران و در سال بعد در فرانسه برگزار می شود و هدف از این کار جذب محققان خارجی در کشور است.

دبیر اجرایی کنگره زیست پزشکی ادامه داد: صحبتی که با بنیاد ملی نخبگان صورت گرفته، حمایت همه جانبه از محصولات معرفی شده در جشنواره زیست دارو صورت می‌گیرد و به آن‌ها عضویت سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان نیز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی اکفا، کنگره بین‌المللی زیست پزشکی و جشنواره بین المللی زیست دارو در یک زمان و مکان برگزار می‌شود، افزود: از دیگر اهداف برگزاری این سه جشنواره نزدیک شدن دو حوزه بیولوژی و داروسازی است تا زمینه پژوهش در کشور فراهم شود.

مسگر طهرانی، با بیان اینکه کنگره زیست پزشکی به وسیله انستیتو‌پاستور، نمایشگاه بین‌المللی اکفا به وسیله سازمان غذا و دارو و جشنواره بین‌المللی زیست دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های داخلی باید از نظر کیفیت محصولات خود را هم سطح شرکت‌های مطرح کنند که این جشنواره به همین علت در تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ آذر ماه برگزار می‌شود.

سید داور سیادت، رئیس مرکز میکروبیولوژی انستیتو پاستور ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: در حاشیه برگزاری این ۳ جشنواره ۹ پنل تخصصی برگزار میشود تا تبادلات بهتری بین محققان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام گردد.